I går, tirsdag 2. juni, hadde SAS premiere på sin første ruteflyvning til India på 17 år. Men det gikk ikke helt etter planen.
Først ble avgangen forsinket fra kl 1610 til kl 2023, deretter var visst ikke alle detaljene på plass, for nesten halveis mellom København og Mumbai i India måtte flyet gjøre vendereis, slik som bildet over viser. Men det var ikke det eneste problemet på premiereavgangen. For innen avreise fikk også passasjerene mail om at det var problemer med cateringen for denne avgangen, og det medførte at måltid nr 2 på reisen ville bli en redusert utgaven, omtalt som «en snack»
I følge folk som var ombord på flyet var det først etter at flyet hadde snudd over Azerbajdjan at flyets Kaptein kom på høytaleranlegget og fortalte at de indiske landingstillatelsene ikke hadde gått i orden, så flyet var nektet adgang til indisk luftrom.
Det er da pinlig for SAS at slike ting ikke ikke er på plass før en ruteåpning. Så får vi håpe de får ordnet det til neste avgang. SAS skal fly 5 ganger i uken fremover mellom den danske hovedstaden og Mumbai i India.
Les også: SAS returnerer til India









