Nu kan du igen hente en pæn klat EuroBonus point, når du lejer bil hos Avis. Kampagnen ligner dem, vi tidligere har set. Men husk at tjekke prisen.
Nu er der igen en EuroBonus kampagne, hvor du kan få ekstra EuroBonus point, når du lejer bil hos udlejningsfirmaet Avis.
Betingelserne kort
Der er ikke krav om, at du skal tilmelde dig for at få de mange ekstra point. Det er en af de gode ting ved disse kampagner. Derudover er betingelserne ret simple:
- Bilen skal lejes mellem d. 11. maj 2026 og 3. juni 2026
- Lejemålet skal ligge mellem 11. maj 2026 og 31. august 2026
Kampagnen gælder for lejemål i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien og Nordamerika. Kampagnen giver kun point for op til 3 lejemål. Og så er det (som altid hos Avis) et krav om, at bilen skal være mindst i mellemklassen.
Men så får du også:
- 5,000 Bonus Point + 2,500 Level Point på lejemål i 14-28 dage
- 4,000 Bonus Point + 2,000 Level Point på lejemål i 10-13 dage
- 3,000 Bonus Point + 1,500 Level Point på lejemål i 6-9 dage
- 2,000 Bonus Point + 1,000 Level Point på lejemål i 3-5 dage
Husk dokumentation for dine point
Bilen skal lejes via denne side – og du skal være logget ind på din EuroBonus profil. Vi har set eksempler på, at lejere ikke har fået kampagnepoint. Derfor vil vi som altid opfordre dig til at tage en kopi af din skærm under reservationen, så du kan se, hvor mange point, du er blevet lovet.

Tjek prisen
Generelt, så skal man altid tjekke prisen. For somme tider kommer vi til at betale for meget for at få EuroBonus point.
I det konkrete eksempel syntes jeg, at det var alt for dyrt at betale over 6.600 kroner for lejemålet hos Avis. Også prisen på mindre biler lå oppe i dette niveau (og dér ville jeg ikke få kampagne point). Prisen ligger langt over, hvad jeg ellers plejer at betale for et 3-dages lejemål over en week-end.
Så jeg tjekkede prisen hos Hertz.

Som det fremgår, kunne jeg få en bil hos Hertz for 1.481,76 kroner. Altså en besparelse på næsten 78%. Jeg ved godt, det er en mindre bil (men i realiteten dækker den mit behov – så hvorfor betale over 5.000 kroner mere for noget, jeg reelt ikke har brug for. Der er trods alt kun 3 dages billeje.
Og ja, jeg går glip af 500 statuspoint og 1.000 bonus point. Men dem kan jeg købe for 700 svenske kroner (knap 480 danske kroner). Jeg har valgt at se bort fra de 500 bonus point, vi bliver lovet for at betale med et SAS EuroBonus kort. For de er aldrig kommet, når jeg har lejet bil hos Avis de sidste 18 måner – og jeg er faktisk blevet træt af, at skulle bede om en efterregistrering.
Bemærkning: Jeg har ikke tidligere oplevet så store prisforskelle. Derfor gætter jeg på, at det enten skyldes et meget stor efterspørgsel hos Avis (så de er ved at løbe tør for biler) eller en reel fejl i prissætningen.
Konklusion
Rådet er med andre ord: Find prisen på det, du reelt har brug for – og så se, hvad det koster, hvis du vil bruge kampagnen. Så må du vurdere, om de flere EuroBonus point reelt er pengene værd.








