I går, tirsdag 2. juni, havde SAS premiere på sin første ruteflyvning til Indien i 17 år. Men det gik ikke helt efter planen.
Først blev afgangen forsinket fra kl. 16.10 til kl. 20.23. Derefter viste det sig, at der tilsyneladende ikke var styr på alle detaljer. For næsten halvvejs mellem København og Mumbai i Indien måtte flyet lave en U-vending, som billedet ovenfor viser.
Men det var ikke det eneste problem på premiereafgangen. Før afgang modtog passagererne også en mail om, at der var problemer med cateringen til denne afgang, og det betød, at måltid nr. 2 på turen ville være en reduceret version, der blev omtalt som “en snack”.
Ifølge passagerer, der var om bord på flyet, fik de forklaringen efter flyet var vendt rundt over Aserbajdsjan. Flyets kaptajn fortalte i højttaleranlægget, at de indiske landingstilladelser ikke var på plads. Så flyet blev nægtet adgang til indisk luftrum.
Det er pinligt for SAS, at den slags ikke er på plads, inden en rute åbner. Så vi kan kun håbe, at de kan arrangere det til den næste flyvning. SAS vil fremover flyve 5 gange om ugen mellem den danske hovedstad og Mumbai i Indien.
Læs også: SAS vil igen flyve til Indien








